tisdag 24 april 2012

Skådisar blir aldrig för gamla för barnstol

Stadsteaterns personalingång 09.00
Parkerar min cykel precis bredvid skådespelaren Etienne Glaser. Klart det ger kulturpoäng en vanlig tisdag, men sedan började jag fundera varför han har barnstol på sin hoj. När det gäller värdelöst vetande slår ingen mig på fingrarna så jag började förstås genast spekulera i om cykeln var hans dotter Pernilla Glaser. Fast sedan kom jag på att det kanske är något manlig skådisar har som en statusgrej. Jag menar bland manliga skådisar anses det nästan ungt att bli pappa igen vid 60.
För övrigt såg jag Camilla Thulin med hund när jag trampade vidare söderut. Men även här blev jag paff. Hon känns ju så bulldog, men det här var en stor ostajlad spets. Slut på rapporten.
Cykel är det nya svart.

1 kommentar: